.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش ۲۴ درصدی صادرات از مازندران درپی شیوع کرونا
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به آثار کرونا ویروس بر تجارت خارجی استان گفت: میزان صادرات در فروردین ماه سال جاری از نظر وزنی ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشت.

به گزارش شمال نیوز، مفید غلامی صبح پنجشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی استان به ارائه گزارش درباره آثار اقتصادی کرونا بر اقتصاد استان پرداخت و افزود: در بخش کشاورزی آثار کرونا از ناحیه ممنوعیت تردد نیرو، حمل و نقل محصول، نهاده‌ها، مصالح و تجهیزات بوده که باعث افزایش هزینه حمل و نقل و نهاده شد که نتیجه آن ناهماهنگ شدن زمان کاشت، داشت و برداشت و کل فرآیند تولید و توقف فعالیت‌های عمرانی طرح‌های تولیدی شد.

 

وی همچنین افت شدید قیمت محصولات و کاهش و حتی عدم خرید محصولات کشاورزی به دلیل مشکلات به وجود آمده ناشی از صادرات و همچنین تقاضای داخلی به دلیل کاهش مسافرت‌ها، تعطیلی مراسم‌ها از آثار این ویروس منحوس دانست و گفت: در مجموع حدود ۳۵ درصد بخش کشاورزی تحت تأثیر این بیماری قرار گرفت.

 

دبیر جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در خصوص آثار ویروس کرونا بر تجارت خارجی گفت: براساس گزارش اداره کل گمرک مازندران میزان صادرات از گمرک مازندران در اسفندماه سال ۱۳۹۸ نسبت به اسفندماه سال ۱۳۹۷ از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب ۹ درصد رشد و ۴۴ درصد کاهش داشت، همچنین صادرات استان در فروردین ماه ۹۹ نسبت به فروردین ماه ۹۸ نیز از لحاظ وزنی ۲۴ درصد رشد و از لحاظ ارزشی ۲۷ درصد کاهش داشته است.

 

وی افزود: در اسفندماه سال ۱۳۹۸ میزان واردات گمرکات استان از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۲ و ۲۳ درصد نسبت به اسفندماه ۱۳۹۷ کاهش داشته و واردات استان در فروردین ماه ۹۹ نسبت به فروردین ماه ۹۸ نیز از لحاظ وزنی ۶ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۰ درصد کاهش داشته است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.404 seconds.